Psichologo veikla darželyje:
- Rūpinasi vaikų psichine sveikata ir reikalingų psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu;
- Dirba su emocijų, elgesio, mokymosi, bendravimo bei kitų sunkumų turinčiais vaikais;
- Konsultuoja tėvus (globėjus), pedagogus psichologiniais klausimais;
- Vykdo individualų ir/ar grupės vaikų stebėjimą, atlieka psichologinius vertinimus bei tyrimus;
- Vykdo tėvų ir pedagogų psichologinį švietimą;
Į darželio psichologą galite kreiptis:
- Kai vaikas turi elgesio sunkumų (vaikas konfliktiškas, nepaklusnus, elgiasi agresyviai, meluoja ir pan.);
- Kai nerimą kelia vaiko emocinė būsena (padidėjęs nerimastingumas, vaikas atrodo prislėgtas, liūdnas, yra labai jautrus, nedrąsus, stokoja pasitikėjimo savimi ir pan.);
- Kai vaikas turi bendravimo sunkumų (sunku susirasti draugų, nenori ar nemoka žaisti drauge su bendraamžiais, nesutarimai su tėvais);
- Dėl adaptacijos sunkumų;
- Dėl problemų šeimoje (artimo šeimos nario netektis, tėvų skyrybos, patirta fizinė ar psichologinė prievarta);
- Dėl sunkumų susijusių su protiniu išsivystymu (susikaupimo sunkumai, dėmesio išlaikymo sunkumai, motyvacijos stoka, raidos sutrikimai ir kt.);
- Įvairiais gyvenimo atvejais, kai esate sutrikęs ir nežinote, kaip su vaiku kalbėtis ar elgtis.
Psichologinės pagalbos telefonai
Psichologinės pagalbos tarnyba | Telefono numeris | Darbo laikas |
Vaikų linija www.vaikulinija.lt | 116 111 | Kasdien 11.00-21.00 |
Jaunimo linija www.jaunimolinija.lt | 8 800 28 888 (nemokama linija) | Visą parą |
Vilties linija, psichologinė pagalba suaugusiems www.kpsc.lt | 8 800 60 700 (nemokama linija) | Visą parą |
Pagalbos moterims linija | 8 800 66366 (nemokama linija) | I–V 10.00–21.00 |
Tėvų linija (Profesionali pagalba vaikų auginimo klausimais) | 8 800 900 12 (nemokama linija) | I–V 17.00–21.00 |
Vilkaviškio rajono savivaldybės pedagoginė psichologinė tarnyba | 8-342 54766 |
I – IV 8.00-17.00
V – 8.00-15.45
|
Vaiko raidos centras | 8 5 275 7564 | Visą parą |
Teikiamos paslaugos:
Tikslas – rūpintis ugdytinių socialine gerove, tiesioginėmis paslaugomis ir socialinio darbo veikla įvertinti bei spręsti problemas susijusias su vaiko pagrindinių reikmių tenkinimu, saugumo ir socialinės adaptacijos užtikrinimu.
Veiklos kryptys:
- Atstovauja ir gina vaikų teises lopšelyje-darželyje, teisėsaugos ir kitose institucijose.
- Bendradarbiauja su įstaigos grupių auklėtojomis, administracija ir kitais specialistais, vertinant vaikų socialines-pedagogines problemas bei ieškant efektyvių pagalbos būdų. Teikia siūlymus problemų šalinimui.
- Bendradarbiauja su įvairiais socialiniais partneriais, organizuojant ir įgyvendinant prevencinį darbą.
- Individualus ir grupinis darbas su ugdytiniais ir jų šeimomis (tėvais, globėjais) bei lopšelio-darželio pedagogais, vertinant ir sprendžiant socialines problemas, siekiant vaiko gerovės.
- Informuoja ir konsultuoja ugdytinių šeimas socialiniais-pedagoginiais klausimais.
- Moko vaikus tinkamų socialinių įgūdžių, diegia socialines vertybės.
- Palaiko ryšius su valstybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, teikiančiomis socialinę psichologinę, teisinę pagalbą, atlieka šviečiamąjį-informacinį darbą.
Pagrindinės darbo kryptys:
- Vaiko kalbos vertinimas. Pirmiausia nustatomas vaiko komunikacijos lygis (kalbinis bendravimas ir vartojimo bendravimo priemonės – gestai, mimika, garsažodžiai, žodžių santrumpos, pavieniai žodžiai ir kt.). Išsiaiškinamas kalbos gramatinės sandaros ir rišliosios kalbos lygis, pasyviojo ir aktyviojo žodyno santykis, skiemeninės žodžių struktūros išlaikymas, garsų tarimo netikslumai, foneminių vaizdinių susiformavimas. Tikrinama artikuliacinis aparatas, bendroji ir smulkioji motorika, suvokimai. Pagrindinė darbo forma: individualios, pogrupinės ir grupinės pratybos.
- Kalbėjimo, kalbos ir komunikacijos sutrikimų šalinimo individualių ir grupinių programų parengimas, atsižvelgiant į kalbėjimo ir kalbos sutrikimo priežastį bei struktūrą.
- Sistemingas pedagogų ir tėvų švietimas aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais.
- Nuolatinis bendradarbiavimas su pedagogais, tėvais bei kitais pagalbos specialistais, numatant sėkmingas ugdymosi perspektyvas kalbos ugdymo procese.
Specialusis pedagogas organizuoja individualias ir grupines specialiąsias pedagogines pratybas savo kabinete. Pratybų metu padeda vaikams lavinti sutrikusias funkcijas, ieško būdų, kaip lengviau įsisavinti mokomąją medžiagą, pasiruošti mokyklai, taikydamas įvairius specialiuosius ugdymo būdus ir metodus.
Pagrindinės darbo kryptys:
- Atlieka pirminį vaiko gebėjimų vertinimą ir nustato vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius.
- Numato veiklos tikslus ir uždavinius, galinčius tenkinti vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius. Sudaro individualų švietimo pagalbos planą. Fiksuoja vaikų pasiekimus dukart per metus.
- Bendradarbiauja su grupių auklėtojomis, kitais įstaigos specialistais, užtikrina švietimo pagalbos tęstinumą.
- Inicijuoja, organizuoja ir aktyviai dalyvauja lopšelio-darželio ugdomosiose veiklose. Padeda užtikrinti įtraukiojo ugdymo idėjos įgyvendinimą lopšelyje-darželyje.
- Konsultuoja ugdytinių tėvus, teikia rekomendacijas.